פורום רשלנות רפואית

נושא
מחבר

יאנה 17/04/2013 18:14
שלום רב עו"ד עופר סולר,

מצטערת מראש על השאלה הארוכה, אבל אני חייבת עזרה והפורום שלך נראה מקום מעולה לקבל ולשמוע את דעתך בנושא חוק זכויות החולה במקרה שלי.

אובחנתי ע"י קופת חולים כזכאית לניתוח פלסטי מטעמים בריאותיים וביקשתי מהקופה את הרופא שאיתה בהסדר לביצוע ניתוח זה .
עם קבלת פרטי הרופא אשר גם מפיעים באתר הקופה, פניתי לאותו רופא באמצעות דוא"ל לקביעת תור.

למחרת חזרה אליי מזכירתו וביקשה לקבוע לי תור לרופא ושאלתי על השתתפות תמורת הניתוח שעליי לשלם לרופא בגין ההסדר עם הקופה והשיבה שלרופא אין כל הסדר עם הקופה וכי הטעו אותוי והסברתי שבפנייתי הדגשתי שאני פונה עקב ההסדר שלו עם הקופה ומאחר ואין כל הסדר אין באפשרותי לקבוע אליו כל תור או לממן את מלוא עלות הניתוח.

לאור האמור נאלצתי לחפש כירורג בכיר המבצע ניתוח זה במסגרת בית חולים ציבורי כדי לבצע את הניתוח ללא כל תמורה או השתתפות עצמית ומצאתי שאותו רופא בכיר הוא גם מנהל יחידה כירורגית בבית חולים ציבורי ופניתי לבית החולים לקביעת תור לניתוח. למחרת חזרה אליי מתאמת התורים אליו ובשיחה איתה שאלתי מי המנתח ואחרי שוידאתי שאותו רופא בעצמו הוא המנתח וכי הטיפול ניתן תמורת התחייבות כספית מטעם הקופה הסכמתי לתורים שקבעה לי אליו.

ביום שטרום המפגש עם הרופא צלצלה אליי המזכירה מבית החולים ושאלה אם כבר בידי את טופס ההתחייבות ולתומי עניתי שביום המפגש אעבור דרך הקופה לקחת וננזפתי על כך שאין בידי את ההתחייבות ואיימה שאם תוך 1/2 שעה לא אודיע לה שבידי את טופס ההתחייבות היא מעבירה את התור לחולה אחר וניתקה. כולי המומה ממה שהיה , צלצלתי למזכירה הרפואית בקופה ושיתפתי אותה בהתנהגותה של מזכירת בית החולים וכשהיא המומה לא פחות ממני ענתה שלאותה מזכירה אסור לבטל תור סתם כך ולקחה ממני את מס' הטלפון כדי לברר איתה במה העניין.

בניסיון להשיג אותה לא אני ולא המזכירה הרפואית של הקופה הצלחנו ומשכך השארתי לה הודעה בתא הקולי לפיה מבחינתי שום תור לא בוטל וכי ביום שנקבע אגיע כמתוכנן לבית החולים וכך היה.
בהגיעי לקבלה ביררתי אם שמי מופיע בין המוזמנים ונאמר לי שכן ואומר שהתור לא בוטל עדיין ופניתי למזכירה הרפואית בקופה שהייתי אמורה לעבור דרכה לקחת את טופס ההתחייבות בבקשה לשלוח אותה למספר הפקס בקבלה וכך היה. עם קבלת ההתחייבות הודעתי למזכירת המרפאה בבית החולים שאני ממתינה לתורי בקבלה והרביצה לי צעקה על כך שלמרות שביטלה לי את התור הגעתי.

בהגיע תורי בקבלה אמרה הפקידה , שמישהו מחק את שמי מרשימת המוזמנים וביקשה לפנות לרופא עצמו לברר מולו את העניין. בפנייה לרופא מצאתי ששמי גם מופיע ברשימה שהייתה תלונה מעל חדרו ובפנייה לאחות שלו הסברתי שבקבלה הפנו אותי לברר מולו מדוע מחקו את שמי מרשימת המוזמנים אליו והראתי לה שאני גם רשומה אליו ברשימה שמעל הדלת האחות ביקשה להמתין מס' רגעים עד שתשאל אותו ובחזרה אמרה שהרופא אמר לה שהוא מוכן לקבל אותי אך לא מוכן לנתח אותי וביקשתי לכוון אותי למשרדי ההנהלה.
בפנייה לההנהלה הופניתי לדוברת בית החולים. יצוין, שעם טריקת הטלפון ע"י מזכירתו של הרופא וההודעה על ביטול התור מיד כתבתי מכתב בו תיעדתי מה שהיה ושלחתי אותו לרופא, למנהל בית החולים, סגנו ולדוברת בית החולים מכאן, שכולם היו מעודכנים במקרה.

בפנייה לדוברת, ביררתי אם קיבלה את מכתבי ואחרי שאישרה שכל פניותיי התקבלו סיפרתי לה שמחקו את שמי מרשימת המוזמנים ועל תגובת הרופא והסבירה שעליה להיכנס לישיבה בת 1/2 שעה וביקשה שנמתין לה עד שתחזור.

בתום הישיבה חזרה יחד עם סגן מנהל בית החולים. בשיחה אתו ביקש לעדכן אותי תחילה בטענת הרופא לביטול התור ואמר שהתורים בוטלו לי משום שקופת החולים לא אישרה לי את הניתוח ואין בידי כל התחייבות מהקופה למימון הניתוח ובלי לדבר הוצאתי לו גם אישור של קופת חולים וגם טופס ההתחייבות והוספתי בציניות שלתומי חשבתי שהמזכירה הייתה זו שביטלה לי על דעתה את התורים !!

סגן המנהל ביקש לצאת לרגע החוצה ובשיחה שניהל עם הרופא נשמע צועק עליו על עיוותם וסילופם של הדברים ועל שהורה למזכירה לבטל תורים מתוך מניעים ואינטרסים אישיים והורה לו לקבל אותי.

כנראה שהרופא סירב לו ובהמשך לצעקות שהושמעו בלובי ליד חדרו של מנהל בית החולים יצא גם מנהל בית החולים שביקש לדבר עם הרופא ובשיחה אמר לו שעליו לקבל אותי אם רוצה או לא רוצה תוך שגם אמר לו שמבחינתו הוא גם יכול לעזוב את התפקיד.

כעבור מס' דקות נכנס לחדר חזרה סגן המנהל יחד עם מנהל בית החולים וביקשו שניגש לרופא ושהוא ממתין לנו (לי ולבת שהתלוותה אליי)תוך שביקשו שנהיה סבלנים כי ייתכן ונתקל בכעס בגלל תלונתנו נגדו להנהלה.

בפנייה לרופא, הובחן כעס סמוי בגישתו , התנהגותו ודבריו. הניתוח שעליי לעבור מבוצע נהגו לבצע ב-3 צלקות וכיום הוא מבוצע רק ב-2 צלקות ורק במקרים מאוד נדירים מבצעים אותו בשיטה הישנה של 3 צלקות שאני לא נכללת בה.

משביקשתי לדעת למה ב-3 ולא ב-2 צלקות השיב שכך הוא יבצע ניתוח זה במסגרת בית חולים זאת אומרת שמדובר בדרך לנקום את מה שקרה. הרופא עוד הוסיף שלולא מנהל בית החולים כפה עליו לבצע לי את הניתוח הוא מבחינתו לא היה מסכים לעשות לי ניתוח זה ושאלתי אם זה רק משום שלא הסכמתי לבצע אצלו את הניתוח באופן פרטי?!! והוספתי שפנייתי אליו הייתה כי נאמר לי שיש לו הסדר וכי לולא לא היה לו הסדר עם הקופה לא הייתי פונה כי אין באפשרותי לממן ניתוח זה באופן פרטי. הרופא חזר וטען את מה שביקש ממזכירתו בקליניקה להגיד ואמר שוב שאין לא כל הסדר עם הקופה.

בינתיים , ביקש למדוד לי לחץ דם ונמצא שבגלל כל מה שקרה לחץ הדם שלי עלה וקיבלתי טיפול תרופתי שלא עזר בדבר ובבדיקה השנייה הרופא נאלץ להזמין לי הסעה למיון היות ולחץ הדם עוד עלה ובבדיקה השלישית שבוצעה במיון נמצא שלחץ הדם הגיע ל-185/138 ונזקקתי לטיפול ואחרי השגחה של שעות במיון שוחררתי.
אחרי כ-3 ימים הודעתי על דחיית התור לניתוח עד אשר אוודה כי אין מנוס מ-3 צלקות ושאין מדובר בנקמה ועד אשר אתאושש בריאותית ממה שעבר עליי.

מבית החולים נתקלתי מהתעלמות מפניותיי ואני מבינה שהרופא מסרב לתת להם מועד חדש לניתוח.

לפנינו מנהל יחידה כירורגית בבית חולים ציבורי שהוא גם הבעלים של קליניקה פרטית שאליו פניתי תחילה לביצוע הניתוח במסגרת הסדר עם הקופה ומשום שטען שאין לו כל הסדר פניתי אליו לביצוע הניתוח במסגרת בית חולים ציבורית ומשום שסירבתי לניתוח באופן פרטי נוקם בכך שרצה לבצע ניתוח בשיטה שכבר לא נוהגים בה כיום ובכך שמסרב לתת מועד חדש לניתוח עקב המצב הבריאותי שגרם לי.

מה שקרה הזוי ובטוחה שהיה בניגוד לחוק ותוך ניצול סמכות לרעה והייתי רוצה לדעת מה הם זכויותיי לאור האמור או איך בדיוק ניתן להגדיר סוג זה של תביעה.

חוות דעת מקצועית

רוצה להכיר את כל האפשרויות שבפניך ולקבל החלטה מושכלת? פנה/י אלינו:

מכתבי תודה והערכה

"חשוב היה לי גם לכתוב ולהגיד תודה, עוד פעם, על הטיפול המשפטי שלך ושל צוות המשרד בתביעת הפיצויים שלנו מול בית החולים תל השומר. הגענו אליך בהמלצה של רופא בכיר ולמרות הקשיים, קיבלנו פסק דין ופיצויים הולמים"

ד.מ. סביון

"עופר סולר היקר, אין לנו מילים לתאר את הטיפול המשפטי המסור והמקצועי שקיבלנו ממך, לאורך 4 וחצי שנים שבהם ניהלת את התביעה מול בית חולים העמק בתבונה רבה, עמדת לצד בני המשפחה בכל עת ובכל עניין. מאחלים לך רק בריאות והצלחה"

משפחת ב.ע. חדרה

"פנינו למשרדך כשנה וחצי אחרי אירוע קשה של לידה שהסתבכה, ליווית והפנת אותנו אל המומחים הרפואיים והגשת תביעת פיצויים שהסתיימה במהירות, בדרך של פשרה ומבלי להגרר להליכים משפטיים מיותרים וכואבים. על כל אלה תודתינו"

בני הזוג בצרה

"עו"ד עופר סולר ייצג את המשפחה בתביעה נגד גניקולוג וקופת חולים מאוחדת. זכינו להכיר את המומחה המשפטי הטוב ביותר בתחום בזכות המלצה של קרוב משפחה והגענו לתוצאה ראויה, שעזרה להמתיק ולו במעט את חומרת הפגיעה והשפעותיה"

ב.פ. בני ברק

מידע משפטי ועדכונים:

פניה אישית ודיסקרטית

עורכי הדין שלנו לרשותך, בכל שאלה! פנה/י לקבלת ייעוץ משפטי אישי ותשובות בכל שאלה:

טלפון: 072-334-0001

פקס: 03-7369345

מרכז עזריאלי 1, קומה 36