פורום רשלנות רפואית

נושא
מחבר

מרדים 28/09/2010 01:17
בהמשך לפרסומים על אדם שנפטר בגלל סיבוך בהרדמה, בזמן ניתוח קיצור קיבה, חשוב להבהיר את הנושא:

ראשית, לעצם השאלה - לאחר ביצוע הנשמת יתר (פראוקסיגנציה) שזה נשימה ממסכת חמצן עם 100% חמצן למשך מספר דקות ניתן לשמור על ריווי חמצן תקין למשך עד כ6 דקות.

אולם, זה בתנאים אידאליים ובאנשים צעירים ובריאים. באנשים שמנים מאד הסטורציה תתחיל לרדת מהר מאד תוך דקה שתיים.

ההשפעה של חומר ההרדמה הקלסי (הפרופופול) פגה לאחר כ8 דקות אולם נשימה עצמונית יכולה לחזור לפני כן.

לכן, הנוהל המקובל הוא לתת חומר הרדמה , לוודא שניתן להנשים במסכה ורק אז לתת משתק שרירים ולהתחיל באינטובציה (החדרת הטובוס לקנה הנשימה). כך, אם יש בעיה באינטובציה מנשימים עד שפגה השפעת משתק השרירים.

המצב ממנו סבל המטופל הוא אחד המצבים המפחידים בהרדמה והוא מצב של non ventilate non intubate. מצב בו לא ניתן להנשים במסכה ולא ניתן לבצע אינטובציה. הסטורציה יורדת והנשימה העצמונית טרם חזרה.

חשוב להדגיש ולהבהיר שזה מצב נדיר מאד מאד.

כאשר ידוע שקיים חשש לאינטובציה בעייתית אנחנו מבצעים אינטובציה עם סיב אופטי כאשר האדם ער (!) ושומר על נשימה עצמונית. זו פרוצדורה לא סימפטית שמתבצעת בטשטוש אבל עדיין כוללת החדרת צנור בעובי של כס\"מ לתוך קנה הנשימה בעירנות (נסו לדחוף אצבע לגרון עמוק ככל האפשר- לא נעים, נכון? הטובוס נכנס עמוק יותר! ולכן לא ששים לבצע את הפרוצדורה הזו.

ובאמת רוב מוחלט של האנשים לקיצורי קיבה עוברים את הפרוצדורה ללא בעיות מיוחדות.

כאן צריך לבדוק האם המרדים עבד לפי הנהלים שתוארו או שהוא קיצר וחיפף. אם הוא עבד לפי כללי הזהירות, אז עם כל הצער שבדבר, זהו סיבוך קשה ועצוב אך ידוע. הסיבוכים שמתוארים בספרי הרפואה קורים מדי פעם בכל מקום , בכל ארץ ובכל בית חולים.

חוות דעת מקצועית

רוצה להכיר את כל האפשרויות שבפניך ולקבל החלטה מושכלת? פנה/י אלינו:

מכתבי תודה והערכה

"חשוב היה לי גם לכתוב ולהגיד תודה, עוד פעם, על הטיפול המשפטי שלך ושל צוות המשרד בתביעת הפיצויים שלנו מול בית החולים תל השומר. הגענו אליך בהמלצה של רופא בכיר ולמרות הקשיים, קיבלנו פסק דין ופיצויים הולמים"

ד.מ. סביון

"עופר סולר היקר, אין לנו מילים לתאר את הטיפול המשפטי המסור והמקצועי שקיבלנו ממך, לאורך 4 וחצי שנים שבהם ניהלת את התביעה מול בית חולים העמק בתבונה רבה, עמדת לצד בני המשפחה בכל עת ובכל עניין. מאחלים לך רק בריאות והצלחה"

משפחת ב.ע. חדרה

"פנינו למשרדך כשנה וחצי אחרי אירוע קשה של לידה שהסתבכה, ליווית והפנת אותנו אל המומחים הרפואיים והגשת תביעת פיצויים שהסתיימה במהירות, בדרך של פשרה ומבלי להגרר להליכים משפטיים מיותרים וכואבים. על כל אלה תודתינו"

בני הזוג בצרה

"עו"ד עופר סולר ייצג את המשפחה בתביעה נגד גניקולוג וקופת חולים מאוחדת. זכינו להכיר את המומחה המשפטי הטוב ביותר בתחום בזכות המלצה של קרוב משפחה והגענו לתוצאה ראויה, שעזרה להמתיק ולו במעט את חומרת הפגיעה והשפעותיה"

ב.פ. בני ברק

מידע משפטי ועדכונים:

פניה אישית ודיסקרטית

עורכי הדין שלנו לרשותך, בכל שאלה! פנה/י לקבלת ייעוץ משפטי אישי ותשובות בכל שאלה:

טלפון: 072-334-0001

פקס: 03-7369345

מרכז עזריאלי 1, קומה 36